Rīdzinieki ir ļoti apmierināti ar sabiedrisko transportu
Kopumā 81% rīdzinieku ir apmierināti ar Rīgas domes darbu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā, liecina sabiedriskās domas pētījumu centra "SKDS" aptaujas dati. Tas ir labākais rādītājs pēdējo 14 gadu laikā.
2011. gada maijā tika veikts pašvaldības SIA "Rīgas satiksmes" klientu apmierinātības pētījums, kurā pilsētas iedzīvotāji pauda savu vērtējumu par uzņēmuma pakalpojumiem.
"Aptaujas rezultāts nav pārsteigums. Pēdējos gados Rīgas pašvaldība un tās vadība mērķtiecīgi strādājusi, lai panāktu rezultātu, kādu redzam pilsētnieku sniegtajā novērtējumā. Ritošā sastāva atjaunošana, apkalpošanas kultūras uzlabošana, maršrutu optimizācija, ņemot vērā iedzīvotāju ieteikumus un daudzas citas lietas pastāvīgi ir pašvaldības uzmanības centrā," norāda domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks.
Tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra direktors Arnis Kaktiņš: "Rīdzinieku apmierinātība ar "Rīgas satiksmes" pakalpojumiem ir ļoti augsta. Uzņēmuma lielākais izaicinājums ir ne tik daudz paaugstināt šos rādītājus, cik mēģināt noturēt šo līmeni."
Analizējot pētījuma rezultātus, redzams, ka klientu apmierinātība ar sabiedrisko transportu ir sasniegusi augstāko rādītāju, kopš 1997. gada, kad uzsākta sabiedriskās domas aptauja šajā jautājumā.
2011. gadā arī palielinājies to pasažieru skaits, kuri sabiedrisko transportu izmanto katru vai gandrīz katru dienu – tādu ir vairāk nekā 50%. Apmēram 55% klientu darbdienās sabiedrisko transportu izmanto divas reizes dienā, kas ir vairāk nekā 2008. gadā.
Pēdējo mēnešu laikā augusi arī iedzīvotāju apmierinātība ar e-talona sistēmu un šobrīd e-talona lietošanu kā ērtu vai ļoti ērtu uzskata 81% aptaujāto.
62% rīdzinieku, kas izmanto sabiedrisko transportu, norādījuši, ka, lai nokļūtu līdz sabiedriskā transporta pieturvietai, viņiem nav nepieciešams vairāk par 5 minūtēm, savukārt 89% sabiedriskā transporta lietotāju apmierina informācijas pieejamība par sabiedrisko transportu, 81% apmierināti ar sabiedriskā transporta maršruta tīkla plānojumu, 78% augsti novērtē sabiedriskā transporta sniegto komfortu.
Aptaujā klientiem jautāts arī par iedzīvotāju apmierinātību ar "Rīgas satiksmes" klientu apkalpošanas centru darbību un 89% no aptaujātajiem atzina, ka ir pilnībā vai drīzāk apmierināti ar apkalpošanu.